SP Oss solidair met klokkenluider

2 maart 2004

SP Oss solidair met klokkenluider

Willem van de Broek, de man die de ronduit slechte arbeidsverhoudingen bij Aldi Best naar buiten heeft gebracht, dient zich naar aanleiding hiervan op 5 maart om 11.30u. bij het kantongerecht in Eindhoven te verantwoorden. Dat van de Broek het enig juiste heeft gedaan moge uit het volgende blijken.

Uit overwegingen van solidariteit hebben een aantal personeelsleden van het Aldi distributiecentrum een lijst rond laten gaan waarop men, middels een handtekening, aan kon geven van de Broek in zijn streven, naar goede arbeidsverhoudingen, te ondersteunen.Immers dit kost helemaal niets en komt de werksfeer alleen maar ten goede.

Vervolgens is dit de directie ( anoniem ! )gemeld met inbegrip van een aantal namen van ondertekenaars. Deze mensen zijn daarop door de bedrijfsleiding een voor een op het matje geroepen en onder druk gezet een brief te ondertekenen die als strekking had loyaal te zijn met Aldi.

Deze handelswijze keuren wij ten zeerste af. Niet alleen verziekt een dergelijke handelswijze de sfeer onder het personeel maar worden op die manier ook nog tegen elkaar uitgespeeld. Kortom, een directie onwaardig anno 2004.

Henk FoolenWij hebben dan ook besloten om op woensdagmorgen 3 maart a.s. het personeel en de klanten van de drie Aldi vestigingen in Oss, middels een pamflet, te informeren over deze gang van zaken en verder zullen zij gevraagd worden, met een handtekening, hun steun te betuigen aan Willem van de Broek. Ook zal een afvaardiging van de Osse SP afdeling aanwezig zijn bij de zitting.

Dossier Werk en inkomen