Busvervoer in Brabant kalft af

14 maart 2004

Busvervoer in Brabant kalft af

Het rommelt bij de BBA. Verschillende haltes en lijnen zijn al opgeheven. De SP in Brabant organiseerde een actiedag. Prominent aanwezig waren Nico Schouten en Nico Heijmans, leden van de Provinciale Staten voor de SP. Uit Oss gaven wethouder Jules Iding en Henk Foolen, bestuurslid acte de présance. Zij spraken met passagiers en chauffeurs.

Meest gehoorde klacht was de knip die in verschillende lijnen gelegd is: reizigers moeten overstappen van de BBA naar Connexion, terwijl dat vroeger een doorgaande lijn was. Aansluitingen gaan vaak mis, zodat mensen vaak een half tot 1 uur in de kou of regen staan. In Sint Oedenrode werd een spandoek over de weg gespannen, zodat de bus gedwongen werd te stoppen. Aan de chauffeur werd gevraagd de oude route door de nieuwbouwwijk te nemen.

Henk FoolenDe chauffeur deed dit met veel plezier. Henk Foolen: “Het is schandalig dat de BBA die vorig jaar nog 25 miljoen winst maakte, op een onverantwoorde manier voor veel mensen het openbaar vervoer onmogelijk maakt. De tijd dat alles klopte als een bus is voorbij.”

Dossier Openbaar vervoer