Actie tegen verslechtering busvervoer

5 februari 2004

Actie tegen verslechtering busvervoer

In maart zal de provincie definitief besluiten over de bezuinigingen op dienstregeling van de BBA in de regio Brabant Noord-oost. Er dreigen hele lijnen te vervallen of te worden ingekort, haltes te verdwijnen en de frequentie neemt in een aantal gevallen drastisch af.

Zo kunnen mogelijk de volgende lijnen te vervallen:

• Lijn 21 Uden – Boekel
  • Lijn 154 Liempde-’s-Hertogenbosch
  • Lijn 161 ’s-Hertogenbosch – Oss
  • Lijn 162 ;s-Hertogenbosch – Oss
  • Lijn 199 Sneldienst Uden – Nijmegen.
  • er vervallen haltes van de lijnen 23, 92, 99, 121, 156, 159, 160.

Naar de mening van de SP-afdelingen in de regio en de SP-fractie in Provinciale Staten is er na een dergelijke bezuiniging nog nauwelijks sprake van een functionerend openbaar vervoer in deze regio. De provincie zou er dan ook voor moeten kiezen om alles te doen, ook eigen geld inzetten, om het openbaar vervoer op het huidige, toch al minimale, peil te houden.

Om het college van Gedeputeerde Staten hiervan te kunnen overtuigen roept de SP mensen die gebruik maken van het openbaar busvervoer in deze regio op om per e-mail of per post aan hen te melden wat het voor hen betekent als de bezuinigingen doorgaan.

Mensen kunnen een e-mail sturen naar Nico Heijmans of een brief sturen naar SP Statenfractie, t.a.v. Secretariaat, Postbus 90151, 5200 MC 's-Hertogenbosch.

Dossier Openbaar vervoer