Landschapsbeheer wint Rode Os 2003

10 december 2003

Landschapsbeheer wint Rode Os 2003

Stichting Landschapsbeheer Oss is de winnaar geworden van de Rode Os 2003. Deze, door de SP ingestelde prijs, werd 9 december door Jules Iding uitgereikt aan de winnaars. Stichting Landschapsbeheer Oss was blij met de prijs, een beeldje en een geldbedrag van 250 euro, maar ook verrast omdat zij niet gedacht hadden de prijs te winnen.

Ruud Rogier)
Jules Iding reikt de Rode Os uit aan Stichting Landschapsbeheer Oss (foto: Ruud Rogier)

De andere genomineerden waren Stichting Annevi, een groep van en voor ouders van kinderen met een drugsprobleem, en Dick Hermans uit Megen vanwege zijn jarenlange inzet voor het orkest de Trampolino’s wat bestaat uit mensen met een verstandelijke beperking. Ook zij waren dinsdagavond 9 december naar het SP-gebouw in Oss gekomen voor de feestelijke uitreiking.

De jury bestond uit vier journalisten van het Brabants Dagblad, Maasland FM/DTV, de Sleutel en weekblad Regio Oss. De tweejaarlijkse prijs werd in 1993 voor de eerste keer uitgereikt en is bedoeld om mensen of organisaties in het zonnetje te zetten die zich op een bijzondere, creatieve en vasthoudende wijze hebben ingezet voor de Osse samenleving.

In 1993 won Jan Marijnissen en daarna ging de prijs nog naar de vrijwilligers van de Osse brandweer, bureau slachtofferhulp, de Raad van Kerken samen met het bestuur van Grote Moskee en 3VO. Stichting Landschapsbeheer Oss gaat het geld gebruiken om iets extra’s te doen voor hun vrijwilligers.