Spannende dagen voor TOP Oss

5 april 2003

Spannende dagen voor TOP Oss

Het zijn spannende dagen voor Top Oss. Niet vanwege de prestaties op het veld maar wel of het bestuur erin slaagt om een sluitende begroting voor een aantal jaren te maken. Daarvoor heeft men op korte termijn zwart op wit de toezeggingen van een aantal sponsoren nodig plus een nieuwe hoofdsponsor.

Het plan om een supermarkt onder de tribune te bouwen krijgt terecht geen steun van alle Osse politieke partijen behalve de VVD. De financiële problemen bij TOP worden daarmee slechts gedeeltelijk opgelost. Bovendien wordt het bestaande buurtwinkelcentrum in Oss Zuid dan ernstig bedreigd, waardoor de leefbaarheid in de wijk met name voor ouderen afneemt.

Het bestuur stelde vervolgens voor het stadion aan de gemeente te verkopen. Dat gaat de gemeente dan miljoenen euro’s kosten. De gemiddeld 1500 toeschouwers zouden dit misschien nog wel willen maar aan de 73.000 andere Ossenaren is dit veel moeilijker uit te leggen. Te meer omdat TOP Oss een commerciële organisatie is die altijd gezegd heeft zonder gemeenschapsgeld te kunnen draaien.

Dossier Top Oss