h

"Essent moet servicekosten zelf betalen!"

9 november 2002

"Essent moet servicekosten zelf betalen!"

Onlangs ontving elke Ossenaar een mededeling van Essent Kabelcom. Hierin stond dat diegene die niet in staat zijn om zelf hun kanalen op de t.v en radio opnieuw in te stellen, een bedrijf kunnen bellen voor de kosten van 14 euro per toestel. Voor meerdere toestellen dus het dubbele! De SP schreef hierop een brief naar Essent en het college van B&W om Essent overtuigen dat niet de abonnee maar Essent voor de kosten moet opdraaien.

Mari-Anne MarijnissenOnlangs ontvingen de inwoners van Oss een informatiebulletin van Essent over de wijziging van de radio en t.v. kanalen. Dit alles in verband met het aanbieden van nieuwe diensten. Diensten waar de abonnee helemaal niet om heeft gevraagd.

U vraagt uw abonnees om, indien kennis of buur niet in staat is te helpen de omschakeling te laten gebeuren, een radio -en televisiespecialist te bellen voor de kosten van 14 euro per toestel. Zoals bekend zijn heel veel mensen, en dan vooral ouderen en of alleenstaanden niet in staat deze handelingen zelf te verrichten. En niet iedereen heeft de nodige hulp voorhanden om hen hierbij te helpen. Conclusie: Essent jaagt heel veel mensen op extra onkosten waar niemand om gevraagd heeft.

De SP vindt dan ook dat Essent iedereen die een erkend bedrijf voor hulp moet bellen, moet tegemoet komen in de kosten. Met andere woorden, de abonnee kan een door Essent opgegeven bedrijf bellen (indien nodig) en de rekening gaat naar Essent en niet naar de abonnee. Ook zou het kabelbedrijf nog gebruik kunnen maken van een groep studenten met een technische opleiding. Zo kunnen snel en vakkundig alle toestellen van de abonnees ingesteld worden en dit zal Essent veel telefoontjes over storingen besparen.

Voor een miljoenenbedrijf als Essent zijn deze kosten peanuts maar voor vele Ossenaren weer een aanslag op de portemonnee in deze dure tijden.

Dossier Kabel

U bent hier