Plan gemeente voor industrieterrein zonder inspraak bewoners

24 oktober 2002

Plan gemeente voor industrieterrein zonder inspraak bewoners

Door een buurtbewoner gealarmeerd, schreef de SP afgelopen week een brief naar het college van B&W over de plannen van het industrieterrein aan de Van Speykstraat. Het plan voldoet niet aan de toezeggingen die gedaan zijn door de gemeente tijdens inspraakavonden.

Het industrieterrein zal via de van Speykstraat ontsloten worden op een woonwijk en de bufferzone is gedegradeerd tot een smalle strook schaamgroen. De SP fractie zal dan ook niet instemmen met dit ontwerp.

Tot grote verbazing, bleek dat er al industriegrond (en woningbouwgrond) te koop wordt aangeboden, terwijl de raad nog geïnformeerd moest worden en de inspraakprocedure nog moet starten. De gemeente dient de regie van deze plannen stevig in handen te houden en de bewoners in eerste instantie bij de planontwikkeling te betrekken.

Dit is het zoveelste voorbeeld dat de inspraak in onze gemeente wordt uitgehold. Bewoners worden niet tijdig meer bij de ontwikkeling van plannen betrokken en gemaakte afspraken worden niet nagekomen. De SP neemt afstand van deze gang van zaken en zal de bewoners steunen in het verzet tegen dit gewraakte plan.