SP start actie voor behoud stations loket Ravenstein

30 juli 2002

SP start actie voor behoud stations loket Ravenstein

De komende tijd gaat de SP een kaarten-en handtekeningenactie voeren voor het behoud van het loket aan het station in Ravenstein. De NS is van plan komend half jaar dit loket te sluiten. De SP is het zat dat de NS doorgaat met het ontmantelen van haar dienstverlening aan de reizigers.

Op 9 september zal het pas gekozen SP- Tweede Kamerlid Arda Gerkens mee actievoeren op het station in Ravenstein. Arda Gerkens over de plannen van NS: "Kaartjes verkopen is één ding, maar informatie verstrekken en het waarborgen van de veiligheid op de stations is minstens net zo belangrijk. Deze functies kunnen echter niet overgenomen worden door een automaat. Daarom dient elk station bemand te zijn."

De actie van de Osse afdeling is een onderdeel van de landelijke actie van de SP voor het openhouden van een negental loketten die met sluiting bedreigd worden. Naast Ravenstein is dit het geval met Vlissingen Souburg, Geleen-Lutterade, Deventer-Colmschate, Beilen, Wolvega, Oudenbosch, Rotterdam-Noord en Kruiningen-Yerseke.

De landelijke actie kende deze week een vliegende start in Vlissingen-Souburg. Veel belangstelling van de pers en mensen die de moeite namen om persoonlijk naar het station te komen om hun handtekening te zetten. In een dag werden meer dan 1000 protestkaarten verzameld.

De SP vindt dat de trend dat voorzieningen in kleinere plaatsen verdwijnen moet worden gekeerd. Een goed en klantvriendelijk openbaar vervoer komt de leefbaarheid van Ravenstein ten goede. Het loket in het mooie stadje Ravenstein moet daarom openblijven!

Dossier Openbaar vervoer