De provincie speelt met levens

11 april 2002

De provincie speelt met levens

Het actiecomité 'Anna moet blijven' dat ijvert voor behoud van het ziekenhuis in zowel Oss als Veghel heeft woedend gereageerd op het standpunt van de provincie dat de ziekenhuizen in Oss en Veghel moeten verdwijnen voor nieuwbouw ergens in de buurt van Uden.

De provincie baseert zich onder andere op het verouderde 45 minuten bereikbaarheidscriterium. Dat wil zeggen dat de ambulance bij spoedritten in 45 minuten na de melding met de patiënt in het ziekenhuis moet zijn. De Tweede Kamer heeft net een motie aangenomen waar uitgegaan wordt van het 30 minuten criterium.

Het actiecomité noemt gedeputeerde van Nistelrooij een loopjongen voor de medische en bestuurlijke zorgelite in de regio. De provincie speelt met levens door de bereikbare kleinschalige ziekenhuis in Oss en Veghel op te offeren, aldus het actiecomité.

In bijgaande PDF-bestand leest u het persbericht van het comité, met als bijlage een motie die ingediend is in de tweede kamer.
Dossier Ziekenhuis