Comité van aanbeveling besluit door te gaan

19 februari 2002

Comité van aanbeveling besluit door te gaan

In een vergadering op 18 februari hebben de aanwezige leden van het comité van aanbeveling van ‘Anna moet blijven’ unaniem besloten door te gaan. Het comité ziet zich gesterkt in zijn mening dat het behoud van het ziekenhuis voor Oss en Veghel een goede zaak is.

Zowel het rapport van het actiecomité als de landelijke ontwikkelingen maken duidelijk dat dit mogelijk en wenselijk is. Landelijk is er een groeiend draagvlak voor het behoud van kleinere ziekenhuizen zoals in Oss en Veghel. En het rapport van het actiecomité maakt duidelijk dat er veelbelovende experimenten zijn die aangeven dat kleine ziekenhuizen wel degelijk bestaansrecht hebben, aldus de aanwezige comitéleden.

Een delegatie van het comité gaat een nieuw gesprek aanvragen bij het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Oss om het standpunt van het comité nader toe te lichten. Het comité zal tevens een reactie formuleren voor de minister op de Aanvraag verklaring van behoefte voor nieuwbouw van Bernhoven.

Dossier Ziekenhuis