Het geheim van Oss gepresenteerd

3 december 2001

Het geheim van Oss gepresenteerd

‘Het geheim van Oss’, het boek van Kees Slager over de geschiedenis van de SP in Oss, vliegt de winkel uit en ook bij de bibliotheek zijn alle exemplaren constant uitgeleend.

Mensen die het boek gelezen hebben zijn enthousiast en zeggen dat het leest als een spannend jongensboek.Het boek werd op 23 november in de Groene Engel gepresenteerd. Het eerste exemplaar werd door Kees Slager uitgereikt aan jan Marijnissen.

Oud-burgemeesters van Veldhuizen en DijkstraTe gast die middag waren ook de twee oud-burgemeesters van Veldhuijzen (m) en Dijkstra (r). Beide haalden in het boek en ook tijdens de presentatie stevig uit naar de andere partijen in de Osse raad.

Over de val van het college met SP-wethouders was met name Dijkstra heel openhartig. ‘Er was absoluut geen sprake van financieel wanbeheer maar dat werd wel door endere partijen geroepen. Het waren gewoon leugens’ aldus Dijkstra. Om de ontwikkeling van de SP in Oss te beschrijven sprak Slager met ruim 50 Ossenaren, SP-ers en niet SP-ers. Daarnaast had hij toegang tot alle archieven van de SP. Kees Slager: ‘Ik heb in alle vrijheid mijn werk kunnen doen. Gaandeweg is mijn l sympathie voor deze club gegroeid, bijzondere mensen die iets bijzonders tot stand hebben gebracht. Ze hebben Oss kleur gegeven en het aanzien van de stad veranderd’.

Dat de SP in Oss zo heeft kunnen groeien is volgens Kees Slager niet aan een ding te danken ‘het zijn een aantal factoren geweest die gemaakt hebben dat een groep bevlogen jongeren uit kon groeien tot de grootste partij van Oss’ aldus Slager.

Het boek is voor Fl.42,95 (Fl.32,95 met kortingsbon) o.a. te koop bij boekhandel Derijks. Inmiddels is er ook een vierdelige radioserie gemaakt naar aanleiding van het boek. Aanstaande zondag wordt het laatste deel uitgezonden in het programma OVT op radio 1 tussen 11.30 uur en 12.00 uur.