3VO winnaar ‘Rode Os’

4 december 2001

3VO winnaar ‘Rode Os’

Maandagavond 3 december ontving 3VO uit handen van Jules Iding de Rode Os 2001. Een, door de SP ingestelde prijs, voor een persoon of organisatie die zich op een bijzondere, creatieve en vasthoudende wijze inzet voor de Osse samenleving.

Ine van Aarssen (rechts) van 3VO ontvangt de prijs van Jules IdingDe jury, bestaande uit journalisten van het Brabants Dagblad, Maasland FM/DTV, de Sleutel en Regio Oss, was unaniem in haar oordeel dat 3VO de prijs verdiend. 3VO, die veel doet op het gebied van verkeersveiligheid kreeg de prijs vooral voor het dode hoekproject waarmee de Osse afdeling van 3VO landelijke bekendheid kreeg. Naast een beeldje kreeg de winnaar een bedrag van 500 gulden.

De andere twee genomineerden voor de prijs waren de mensen van de Wereldwinkel en de vrijwilligers van de Groene Engel. Ook zij werden 3 december in het zonnetje gezet door de jury. Eerdere winaars van de prijs, die iedere twee jaar wordt uitgereikt, waren Jan Marijnissen, de vrijwilligers van de Osse Brandweer, het Internationaal Vrouwencentrum en de Raad van Kerken met bestuur van de Grote Moskee.