Kabel verkopen ja of nee?

19 november 2000

Kabel verkopen ja of nee?

Onder deze kop is de SP gestart met een enquête onder de Osse bevolking. Oss is een van de weinige grotere gemeenten in Nederland die nog een eigen kabel heeft. Al drie jaar lang wordt door de politiek in Oss fel gediscussieerd over het wel of niet verkopen van de kabel. Op dit moment zijn de SP, CDA en VVD voor behoud. VDG, PVDA en D66 willen de kabel verkopen.

Henk van GervenBinnenkort zal in de Osse gemeenteraad opnieuw over het wel of niet verkopen van de kabel worden gediscussieerd en een besluit genomen. Met deze meningspeiling, klik hier voor een tussenstand wil de SP de Ossenaren laten spreken. Het is belangrijk dat de raad weet of de Ossenaren voor of tegen verkoop zijn. En op grond van welke argumenten.

De discussie rond wel of niet verkopen is bijzonder actueel. Zeker nu er zoveel klachten zijn over de dienstverlening van grote particuliere kabelbedrijven als UPC. UPC, een van de partijen die aast op het Osse kabelnet.

De enquête wordt thans over heel Oss verspreid. De reacties van mensen aan de deur zijn zeer positief. “Het is goed dat de Ossenaren met deze enquête de gelegenheid krijgen om zich over de kabel uit te spreken.”

Henk van Gerven

Dossier Kabel