Buurten in de Buurt

29 mei 2008

Buurten in de Buurt

SP-Kamerlid Arda Gerkens komt 4 juni naar Oss

Arda GerkensSP-Kamerleden bezoeken tot en met juni een flink aantal wijken door heel Nederland. De Kamerleden gaan vooral op bezoek in wijken die niet tot de 40 PR-wijken van het kabinet behoren, want naast deze wijken zijn er nog honderden andere wijken in Nederland die ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De SP vindt álle wijken belangrijk en vooral de mensen die er in wonen, daarom is er tijdens alle bezoeken ruim aandacht voor de bewoners. De afdelingen van de SP verspreiden dezer dagen in heel het land meer dan een miljoen exemplaren van de gratis krant 'ZO'.

Buurten in de BuurtDat gebeurt niet alleen bij treinstations, op markten en door de brievenbus, maar ook via de deurbel. Bij tienduizenden mensen wordt door SP'ers namelijk aangebeld om de krant te overhandigen en meteen te vragen hoe het gaat in de buurt. Met de verspreiding van de grootste gratis krant van Nederland wordt dus meteen het grootste buurtonderzoek ooit uitgevoerd.

Wat gaat er goed in uw buurt en wat kan er beter? Wat is er hier te doen voor ouderen? Is er voldoende speelruimte voor kinderen? Is er nog een huisarts en basisschool in de buurt? Hoe is het met de kinderopvang? En hoe staat het met het openbaar vervoer? Wie verdient een steuntje in de rug en welk probleem moet als eerste aangepakt worden? Deze en andere vragen stellen duizenden SP'ers onder het motto 'Buurten in de Buurt'.

Op 4 juni zal SP Tweede Kamerlid Arda Gerkens met vele Osse SP'ers de wijk Schadewijk bezoeken.

ZO-krant wordt uitgedeeld