5 maart 2015

Foto: SP

In de Sleutel van 4 februari publiceerde BrabantWonen een advertentie over de problemen met de regels rond de eindafrekeningen. De inhoud van die advertentie zou in overleg met vertegenwoordigers van de SP worden vastgesteld. Er is echter door BrabantWonen helemaal niet overlegd; er is slechts inzage verstrekt, daarom deze advertentie met het doel u eenvoudig uit te leggen hoe het zit.

Brabant Wonen: " Vanaf april 2014 zijn we gaan werken volgens de wet uit 2003."

FALEND BELEID VAN BRABANTWONEN DUPEERT HUURDERS

BrabantWonen en democratie verdragen elkaar moeilijk. Veel zaken gaan er fout bij de woningcorporatie, en daarom is BrabantWonen verstrikt geraakt in een bureaucratisch web, waar de huurders de dupe van zijn.

Deurwaarders en gerechtelijke sommaties om met huurders te communiceren is een bewijs voor de weigerachtige houding van BrabantWonen om huurders serieus te nemen.

Er zijn gevallen waarbij huurders door de fouten van BrabantWonen in de schuldsanering terecht zijn gekomen. De tijd van "wij zijn van goede wil, gun ons de tijd" is voorbij.

Woningcorporaties zijn belangrijk in de samenleving en dienen fatsoenlijk met hun huurders om te gaan.

Vragen over falend beleid Brabant Wonen ?

De SP voelt de verantwoordelijkheid om op te komen voor de belangen van de huurders. We strijden al 35 jaar tegen het falend beleid van BrabantWonen.

Als u er met BrabantWonen niet uitkomt of er geen vertrouwen in hebt, kunt u zich bij ons melden. Wij lossen het samen met u op, zonder extra kosten.

Op dinsdag 10 maart en donderdag 12 maart kunt u voor vragen tussen 19.00 en 21.00 uur terecht op het SP-kantoor. Het adres is Linkensweg 40.