Kinderuniversiteit Elckerlyc

2 september 2024

Kinderuniversiteit Elckerlyc

Foto: SP

Elckerlyc organiseert op woensdag 11 september  opnieuw een kinderuniversiteit, deze keer met de vraag: “Waarom lijk je meer op je broertje of zusje dan op je beste vriend of vriendinnetje?” Deze vraag en nog veel meer voorbeelden worden beantwoord op dit kindercollege.

Deze keer is uitgenodigd dokter Ineke van der Burgt, zij was klinisch geneticus bij het Radboud UMC ziekenhuis. Klinisch geneticus, een moeilijk woord voor een dokter die veel verstand heeft over alles wat te maken heeft met de erfelijkheid van het menselijk lichaam.
We hebben van alles meegekregen van onze ouders. Bijvoorbeeld de kleur van onze ogen en haren. Maar ook bepaalde eigenschappen: bijvoorbeeld of je muzikaal bent of  sportief. Hoe je bent en hoe je er uit ziet, krijg je van je ouders mee. Zij hebben je ook gemaakt. Je kunt zeggen dat je de ene helft van je vader en de andere helft van je moeder hebt gekregen. Dit noemen we erfelijkheid.

Speciaal voor kinderen van de speeltuin geeft ze uitleg over dit onderwerp. Ineke kan moeilijke onderwerpen op een voor kinderen begrijpelijke manier uitleggen, maar het is ook interessant voor de papa’s en mama’s en opa’s en oma’s.

Eerdere colleges gingen over de geheimzinnige krachten van magneten en waarom kan een vogel vliegen.

Het kindercollege is in het theater van speeltuin Elckerlyc op woensdagmiddag 11 september om 14.00uur.
Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.

LET OP !
Het volgende kindercollege staat geplant op zaterdag 28 september om 14.00uur