In memoriam Jan van den Eijnden

6 april 2023

In memoriam Jan van den Eijnden

Foto: SP

Dinsdag 4 april overleed Jan van den Eijnden op 76-jarige leeftijd. Voor de Osse SP-afdeling betekent dat een groot verlies. Hoewel we wisten dat Jan ernstig ziek was, kwam zijn einde onverwacht snel. Jan was bijna tot aan het einde actief voor de Osse SP. Hij was minderbroeder bij de Franciscanen in Megen en daarmee een bijzonder bestuurslid van de SP.

Jan vond bij onze partij een thuis om vanuit zijn geloof zijn drijfveren in praktijk te brengen: Mensen helpen die in verdrukking zijn gekomen en  strijden voor een rechtvaardige wereld.

Jan verrichtte vele werkzaamheden. Hij was voorzitter van onze afdeling van 2015 tot 2017. Hij ging mee de wijk in of stond in een stand in de stad om met Osse bewoners in gesprek te gaan. Nog niet zo lang geleden deed hij mee aan een kaartenactie om het mogelijk te maken het Clarissenklooster in Megen te verduurzamen. In campagnetijd bezocht hij debatten en hielp mee met flyeren.

Zijn hart lag bij de Hulpdienst. In al zijn actieve jaren bij de SP was hij medewerker bij de Hulpdienst, waar mensen aankloppen met problemen over schulden, toeslagen, hun werkgever of met uitkeringen.

Wij zijn dankbaar wat Jan voor ons en voor veel Ossenaren heeft betekend. Wij zullen zijn inzet en wijsheid  missen.