SP Kinderlintjes uitgereikt

21 november 2020

SP Kinderlintjes uitgereikt

Foto: SP

Vrijdag 20 november was de dag dat er weer SP kinderlintjes zijn uitgereikt. Een jury bestaande uit Esme van Orsouw (voorzitter Jongerenraad Oss), Léon Voskamp (Regio Oss) en Patrick Huisman (Dtv) hebben besloten dat Ceyda Aykut, Minke Oor, Dylan van den Brok en Melle Strik dit jaar een SP Kinderlintje verdiend hebben.
Het was een coronaproof uitreiking door burgemeester Wobine Buijs.
Dit jaar helaas geen volle raadszaal met familie, vrienden, muziek en lakeien. Hopelijk kan dit volgend jaar wel weer.

Ceyda Aykut (8) uit Oss:
Ceyda is een fanatieke Mikmakker. Door haar en andere Mikmakkers wordt zwerfvuil opgeruimd. Zo ziet Oss er weer mooi uit. Heel knap is dat ze andere kinderen enthousiast maakt om mee te doen. Ceyda heeft  een spreekbeurt gehouden over Mikmak en daardoor gingen haar vriendinnen meehelpen. En meerijden op de vuilniswagen, wat door Corona niet lukte, gaat vast nog gebeuren.

Minke Oor (11) uit Oss:
Minke hoorde dat haar opa ongeneeslijk ziek was. Daarom liet ze het haar groeien voor Stichting Haarwensen. Enige tijd later is haar opa overleden. Gelukkig heeft hij het mooie afgeknipte haar van Minke nog kunnen zien. Na opa’s overlijden heeft Minke de hele zomer zijn groentetuin bijgehouden en maakte ze oma blij met komkommers, tomaten en aardappelen uit opa’s tuin!

Foto: SP

Dylan den Brok (13) uit Berghem:
Dylan heeft het afgelopen jaar veel kinderen blij gemaakt. Door Corona konden zij niet naar school. Dylan heeft  speelgoed uitgezocht en aan andere kinderen gegeven. Vervolgens kwamen mensen bij hem speelgoed brengen. Hij controleerde of het compleet was, sorteerde het op leeftijd, pakte het in en ging het zelf op de fiets wegbrengen, ook als het regende. Zo heeft Dylan veel kinderen in Oss en Berghem blij gemaakt.

Foto: SP

Melle Strik (5) uit Ravenstein:
De ouders van Melle organiseerden een estafette om geld in te zamelen voor de Stichting Energie4all, Toen wilde Melle ook meedoen en startte een sponsoractie. Hij ging fietsen van Ravenstein naar Batenburg en dan weer terug. Hij heeft al  meer dan 3000 euro opgehaald. Met al dat geld kan men nieuwe medicijnen maken voor andere zieke kinderen. Mees, de broer van Melle, is helaas overleden, maar wat zou die trots zijn!