Ierland centraal bij Het Vierde Beeld

19 juli 2017

Ierland centraal bij Het Vierde Beeld

Woensdagavond 30 augustus staat Ierland centraal bij cultuurspektakel “Het Vierde Beeld” op het plein bij de Grote Kerk in Oss.

Foto: SP

Het plein wordt ook dit jaar weer omgetoverd in een sfeervol openluchttheater met 500 stoelen. Dit culturele evenement wordt dit jaar voor de 19e keer gehouden en is een initiatief van de Osse SP. Doel is om cultuur letterlijk op straat te brengen en iedere jaar heeft “Het Vierde Beeld”een ander thema. Vorig jaar stond Rotterdam centraal en het jaardaarvoor fotografie. Dit jaar is het thema Ierland, een land met een bijzondere en rijke cultuur. Veel daarvan is 30 augustus te horen en te zien in Oss.

Balletschool Dimphy laat de mensen kennismaken met de typische Ierse dans. De Osse band The C- Jays spelen nummers van bekende Ierse muzikanten als U2, Van Morrison en Rory Gallagher. Met Theo van Duren weet je het maar nooit, maar hij zou zo maar eens een column over Ierland uit kunnen spreken. Er is aandacht voor de successen van Ierland op het songfestival en ook komen de sympathieke Ierse voetbalsupporters langs in het programma.

Als klap op de vuurpijl komt de groep Scrum naar Oss. Deze 6 muzikanten spelen energieke en spontane Ierse folkmuziek. De groep kan terugkijken op een groot aantal geslaagde concerten tijdens allerlei festivals in binnen en buitenland. Ook in de Osse Lievekamp hebben zij de afgelopen seizoenen vele succesvolle optredens verzorgd.

Foto: SP

Het programma start op 30 augustus om klokslag 20.30 uur. De toegang is gratis, maar de bezoekers kunnen in de pauze een bijdrage leveren door een gift in de collectezak te toen.

“Het Vierde Beeld” wordt mogelijk gemaakt door bijdragen van de gemeente Oss, SP-afdeling Oss, Bouwbedrijf Berghege, Restaurant Buitengewoon en café Lollipop.