Bokshandschoenen voor een zonodige linkse directe

9 januari 2017

Bokshandschoenen voor een zonodige linkse directe

Foto: SP

Samen met Carin Gaemers stelde Hugo Borst het manifest Scherp op Ouderenzorg op, om kwetsbare ouderen weer de zorg te kunnen geven die zij zo hard nodig hebben. Inmiddels zijn er al meer dan 100.000 steunbetuigingen voor het manifest binnengekomen. Ook politiek Den Haag heeft het manifest omarmd. Gaat er nu echt wat veranderen in de ouderenzorg? Hugo Borst werd in Zout ondervraagd door gastinterviewer Lilian Marijnissen.

Beide waren ook vol lof over het politiek cafė. Hier wordt nog tijd genomen om vragen te beantwoorden,was een van de uitspraken.

Beide kregen een bokshandschoen van Lilian : Als de uitkomst niet is wat jullie verwachten heb je altijd in je achterzak “deze” voor een zonodige linkse directe.

Geboren Ossenaar professor Micha de Winter is voorzitter van de Commissie Geweld Jeugdzorg. De Winter stuitte in een vooronderzoek op extreem en langdurig geweld door allerlei instellingen en pleeggezinnen in het hele land. Dat wordt nu verder uitgezocht. Wat is er precies gebeurd? Hoe heeft het kunnen gebeuren, waarom deden deze mensen dat, waarom dachten ze dat zulk gedrag geoorloofd of goed was? Wat heeft het voor impact gehad op het leven van de slachtoffers?  De Winter begon ,vanwege de zware inhoud van zijn onderwerp,met een leuke anekdote uit zijn vroegere osse jaren.

Is Nederland een belastingparadijs? Volgens de SP wel en volgens de VVD niet  Op een door hulporganisatie Oxfam Novib gepubliceerde lijst van belastingparadijzen prijkt Nederland gewoon nog op een derde plaats. Maakt Nederland het echt zo bont als Bermuda en de Kaaimaneilanden? In Zout vond het debat plaats  met VVD-Eerste Kamerlid Mart van de Ven en SP-Tweede Kamerlid Arnold Merkies.

Zie ook Brabants Dagblad

Volop lof voor de grote mond van Hugo Borst in politiek café Zout in Oss