Provincie overweegt steun aan veerponten

15 november 2016

Provincie overweegt steun aan veerponten

Op initiatief van de SP gaat de provincie onderzoeken hoe de continuïteit van de veerdiensten behouden kan worden. Met name SP-statenlid Willemieke Arts en SP-raadslid Adrie Geerts hebben zich daar sterk voor gemaakt. Ze vinden dat de veerdiensten van groot belang zijn voor de leefbaarheid in de dorpen langs de Maas.

De SP wil voorkomen dat onrendabele veerdiensten gesloten worden. Daarom wil de SP dat de provincie en de gemeente Oss te hulp schieten als de verliezen bij de veerdiensten te groot . De provincie Gelderland en de gemeenten West Maas en Waal en Maasdriel doen dat al jaren en gaan daar mee door. Maar er was steeds meer irritatie dat de Brabantse kant niets deed. Dank zij de SP hebben Provinciale Staten van Noord-Brabant het provinciebestuur opdracht gegeven om te onderzoeken hoe de veerdiensten in de vaart kunnen blijven. In het eerste kwartaal van 2017 moet er duidelijkheid zijn. De Osse gemeenteraad heeft zich al eerder uitgesproken voor behoud van de veerdiensten.