Start campagne Nationaal ZorgFonds

Start campagne Nationaal ZorgFonds

SP-voorzitter Ron Meyer
komt naar Oss

Zaterdag 9 juli komt Ron Meyer, de nieuwe landelijke voorzitter van de SP, naar Oss. Hij geeft de aftrap voor de Osse campagne om te komen tot één Nationaal ZorgFonds. Dit is een landelijke campagne, en de SP-afdeling Oss timmert graag mee aan de weg.

Met de marktwerking is de zorg een verkeerde weg ingeslagen. Het is tijd
om een nieuwe richting te kiezen: één Nationaal Zorgfonds. Ten dienste van de bevolking en zorgverleners, zonder commerciële belangen. Dat Nationaal ZorgFonds zal gaan werken zonder eigen
risico. Een boete op ziek zijn is oneerlijk. Bovendien weerhoudt het mensen om tijdig zorg te vragen. Het basispakket zal worden uitgebreid met fysiotherapie, psychologische hulp en tandzorg.

Ron Meyer houdt zaterdag 9 juli om 11.00 uur een toespraak in het SP-partijgebouw aan de Linkensweg 40-A in Oss. Vervolgens vertrekt er een groep van ruim 30 personen naar een aantal wijken van de Ruwaard. Daar zal aan de bewoners een krant worden aangeboden waarin het plan staat beschreven. De bewoners wordten gevraagd het initiatief te ondersteunen.

Ook in andere steden werd al gestart met deze actie. Inmiddels zijn er al meer dan 60.000 steunbetuigingen binnengekomen. De sympathie onder de bevolking blijkt zeer
groot.

Voor informatie over het Nationaal ZorgFonds kunt u terecht op www.NationaalZorgFonds.nl. Mensen kunnen het initiatief ook op die site digitaal ondersteunen.