SP eist maatregelen tegen fietsendiefstal

5 mei 2016

SP eist maatregelen tegen fietsendiefstal

Foto: SP

De SP is geschrokken van het feit dat er in Oss, op Eindhoven na, de meeste fietsen worden gestolen in Noord Brabant. Alleen al in de eerste 3 maanden werden er 70 fietsen gestolen. We hebben het dan alleen nog maar over de diefstallen die bekend zijn bij de politie. De werkelijke aantallen zullen dan ook hoger zijn. Veel fietsen worden gestolen achter het station, waar geen toezicht is en waar men vrij spel heeft. Ook in het centrum, waar men overal de fiets mag neerzetten, worden aanzienlijk meer fietsen gestolen dan voorheen.

De SP is van mening dat we zo snel mogelijk maatregelen moeten nemen om hier iets aan te doen.

Daarom heeft Albert Arends, SP-raadslid, de volgende vragen aan B&W gesteld:

• Is het college het met de SP eens dat er maatregelen getroffen moeten worden om de fietsendiefstal tegen te gaan. Zo ja, wat denkt het college hier aan te doen?
  • Is het college het met de SP eens dat er zo snel mogelijk in de commissie Ruimte een voorstel van het college op tafel moet komen?
  • Is het college het eens met de SP dat hier geld voor beschikbaar mag komen en dat dit door een snelle bespreking in de commissie en raad, meegenomen kan worden in de Kadernota?
  • Kan het college ons duidelijk maken hoe het nu precies zit met de bewaking, wat doet de gemeente en wat doet Prorail, bij de zogenaamde bewaakte stalling aan de Spoorlaan?