Wonen moet kunnen

10 april 2016

Wonen moet kunnen

Foto: sp

Oss wil tot de drie duurzaamste gemeenten van Brabant horen. Om dat te bereiken heeft de gemeente de ‘duurzaamheidscirkel’ opgesteld, elf speerpunten waaraan de gemeente de komende tijd extra aandacht gaat besteden. De SP is van mening dat ook ‘wonen’ daar bij hoort. Immers, passende en betaalbare woonruimte is een van de eerste levensbehoeften, en dus essentieel in een duurzame samenleving.

Met name starters en senioren, maar ook steeds meer ‘doorstromers’ komen in de knel. Ze wonen te duur, te krap of juist te ruim. Om ‘wonen’ hoger op de agenda te krijgen heeft de SP raadslid Adrie Geerts een wijzigingsvoorstel ingediend.

Het voorstel van de SP om wonen toe te voegen als speerpunt in de duurzaamheidsagenda werd unaniem gesteund. De SP zal er op toezien dat het niet alleen bij mooie woorden blijft, maar dat het gemeentebestuur ook daadwerkelijk aan de slag gaat met deze breed gedragen wens van de gemeenteraad. Immers: wonen moet kunnen.