Zout over Jeroen Bosch, integratie, en crisisbeheersing bij terrorisme en asiel.

8 februari 2016

Foto: Johan

Musicus Eric Swiggers maakte de overstap van conservatoriummusicus naar ICT & mediadesigner. Hij studeerde cum laude af aan Fontys Hogeschool met 6 digitale gamecreaties rond schilderijen van Jeroen Bosch. Met Eric gaat Zout op avontuur in de wonderbaarlijke wereld van deze middeleeuwse Bossche schilder.

Een aanmoediging om de bijzondere expositie van Jeroen Bosch in het Noordbrabants Museum te gaan bezoeken.

Hoeveel asielzoekers kan Nederland opvangen om ook een succesvolle integratie mogelijk te maken? Tweede Kamerleden Sjoerd Potters (VVD) en Sadet Karabulut (SP) gaan in discussie over integratie in Nederland.

Na de terreuraanslagen in Parijs werden er ook in ons land verhoogde veiligheidsmaatregelen genomen bij evenementen. Profesoor Ira Helsloot, deskundige op het gebied van crisisbeheersing en veilgheidszorg reageerde kritisch.

Het effect van die maatregelen is vaak niet aantoonbaar en het zijn naar zijn mening vaak onverstandige investeringen. Zolang er geen concrete aanwijzigingen zijn voor een aanslag kan het geld beter besteed worden aan preventie. Ook de crisisbeheersing bij de huisvesting van asielzoekers en statushouders staat op de agenda.

In de Zoutquiz binden de Osse Kwis organisator Gaby Kuipers en centrummanager Jack van Lieshout de strijd aan. Wie heeft de meeste kennis van het Osse centrum?

Natuurlijk ontbreken onze vaste columnisten Stadgids Jan Ulijn en Dierenbestrijder Theo van Duren niet.

De muzikale intermezzo’s worden gespeeld door Winter Winds die een tribute brengt aan Mumford&Sons.

Het Zoutlied wordt gezongen door Willeke Berendsen onder gitaarbegeleiding van muziekdocent Leon Hoeks.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van De Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en begint op zondag 14 februari om klokslag 16.00 uur.