BrabantWonen geeft fouten toe

7 oktober 2015

BrabantWonen geeft fouten toe

De SP heeft er voor gezorgd dat de Gemeenteraad van Oss BrabantWonen heeft opgeroepen de door hen gemaakte fouten recht te zetten. Inmiddels is de wethouder op gesprek geweest en heeft BrabantWonen toegegeven grove fouten te hebben gemaakt. Ze stuurden hierover een brief aan de Raad.

In de brief maakt BrabantWonen haar excuses voor
het benadelen van huurders en zegt nu eindelijk fouten te willen herstellen, met terugwerkende kracht van 5 jaar, zoals de SP dat herhaaldelijk heeft gevraagd.

We blijven kritisch over deze uitspraken: wie als (ex)huurder een klacht behandelt wil krijgen, weet waar we het over hebben. Je loopt bij BrabantWonen voortdurend tegen een muur van onwil op. De enige manier waarop BrabantWonen haar beleid aanpast, lijkt onder druk van buitenaf te zijn.

Directeur Windmüller en het bestuur hebben het in het
verleden herhaaldelijk laten afweten en bij de SP houden we de nieuwe ontwikkelingen kritisch in de gaten om te zien of het deze keer wel goed gaat. Het lijkt er namelijk nog steeds op dat er drempels worden opgeworpen om een eerlijke en rechtvaardige afhandeling van eindafrekeningen lastig te maken.

Tevens richten we onze pijlen op andere misstanden bij BrabantWonen. Fout beleid moet worden rechtgezet!

Wie twijfelt over de afhandeling van de eindafrekening of
een andere klacht, kan contact opnemen met de SP. Wij kijken graag met U mee.

Lees ook wat het Brabants Dagblad hierover schreef hier en hier.