Openbare avond: Wat wil de EU met TTIP en met de Grieken?

1 september 2015

Openbare avond: Wat wil de EU met TTIP en met de Grieken?

De SP in Oss organiseert op vrijdag 18 september een openbare avond over de twee meest actuele onderwerpen die in Europa spelen. Daartoe is SP Europarlementslid Annemarie Mineur te gast. De avond wordt gehouden in het partijgebouw van de SP aan Linkensweg 40-A te Oss en begint om 20.00 uur (zaal open vanaf 19.30 uur).

De Europese Unie is bezig om met de Verenigde Staten een handelsverdrag te sluiten waarin vergaande bevoegdheden van de Europese landen worden geschrapt en multinationals ruim baan krijgen hun handelsbelangen uit te breiden. De SP is zeer kritisch over deze ontwikkeling en wil dat Nederland haar vetorecht gebruikt om een akkoord dat in de maak is en rechten van Europese burgers inperkt te verhinderen.
Ook zal het deze avond gaan over de houdbaarheid van de EU en het project van de Euro als eenheidsmunt. De situatie van de gewone  Griek, die onder druk van de machtige Trojka dreigt te bezwijken, staat model voor hoe de EU macht denkt om te kunnen gaan met haar inwoners.
Hierover en meer wordt een gevarieerd programma aangeboden op deze bijzondere avond. De SP roept iedereen op om mee te discussiëren over deze grote en belangrijke onderwerpen.
De democratie is in Europa geboren. Lijkt ze nu ook in Europa te stervern?