Kom 1 mei naar Amsterdam voor goede zorg en echte banen!

24 april 2015

Kom 1 mei naar Amsterdam voor goede zorg en echte banen!

Foto: FNV / www.fnv.nl

Er wordt 3 miljard bezuinigd op de langdurige zorg. Verzorgingshuizen sluiten omdat mensen langer thuis moeten blijven wonen, maar tegelijkertijd wordt de zorg thuis fors afgebroken. Dit kan niet goed gaan. En het gaat dan ook niet goed: er zijn nu al vele bewijzen en verhalen dat er grote en serieuze problemen ontstaan door de bezuinigingen op de langdurige zorg! De ontslagen bij Pantein zijn hier een bewijs van!

Wij hebben een ultimatum aan staatssecretaris Van Rijn gesteld om dit op te lossen. Dit ultimatum loopt af op 1 mei, de Dag van de Arbeid. Zoveel mogelijk mensen moeten zich uitspreken voor goede zorg en echte banen. We hebben jou daar ook bij nodig. Kom daarom op 1 mei naar de grote landelijke zorgbijeenkomst in de RAI Amsterdam voorafgaand aan de FNV manifestatie in Amsterdam! We zetten weer bussen in vanuit Oss voor iedereen die mee wil! Mochten er mensen mee willen die passend vervoer nodig hebben neem dan contact op met mvanlisdonk@abvakabo.nl.

De zorgbijeenkomst start om 11 uur, daarna sluiten we ons aan bij de mars en manifestatie in Martin Luther Kingpark. Meer informatie over busvervoer volgt snel, vul je contactgegevens in en we nemen contact met je op zodra er meer bekend is of kijk op www.fnvvoorzorg.nl/1mei.