Tijdelijke fietsenstalling station blijft open

9 februari 2015

Tijdelijke fietsenstalling station blijft open

Foto: Ans Broersen / Ans Broersen

Oss- Donderdag 5 februari waren diverse raads-en commissieleden op uitnodiging van SP’er Albert Arends aanwezig bij de tijdelijke fietsenstalling bij het station. Ook wethouder Wagemakers was aanwezig.

Deze tijdelijke fietsenstalling biedt dagelijks aan 650 fietsen onderdak tot grote tevredenheid van de gebruikers. Arends betoogde dat de fietsenstalling niet gemist kan worden. In het kort vertelde hij de geschiedenis van deze fietsenstalling en drong er bij de wethouder op aan dat deze fietsenstalling open moet blijven.

De wethouder zegde toe dat de fietsenstalling nog zeker dit jaar open blijft. Om er aan toe te voegen dat hij wil overleggen met de eigenaar om de stalling nog langer open te houden. Hij gaf ruiterlijk toe dat de stalling een onmisbare schakel is rond het station. Hij ging zelfs zover om toe te zeggen dat als de eigenaar hier appartementen gaat bouwen te kijken naar de mogelijkheid om inpandig een fietsenstalling te verwezenlijken.

Na een korte wandeling rond het station en te hebben geconstateerd dat de 650 fietsen er aan de achterkant echt niet bij kunnen, ging het gezelschap met een goed gevoel uiteen.