Nieuwe raadsleden geinstalleerd

5 januari 2015

Nieuwe raadsleden geinstalleerd

Foto: SP
Vrijdag 2 januari werden in de gemeenteraad van Oss de nieuw gekozen raadsleden geïnstalleerd.
De SP-fractie blijft uit negen personen bestaan: vijf oudgedienden en vier nieuwe gezichten. Ook de nieuwe commissieleden, tegenwoordig burgerleden geheten, legden hun belofte dan wel eed af. Tevens werden de nieuwe wethouders voorgedragen en door de nieuwe raad gekozen. De SP heeft tegen deze voordracht gestemd.

De nieuwe SP-fractieleden zijn: Bas van der Voort, Martijn Tonies, Nurettin Altundal en Jeanny Smeets. Daarnaast blijven Jan Zoll, Marie-Therese Janssen, Albert Arends, Lilian Marijnissen en Mahmut Erciyas deel uitmaken van de fractie.

De SP heeft tegen de voordracht van de nieuwe wethouders gestemd. De SP vindt dat het voorgestelde college geen recht doet aan de verkiezingsuitslag. VDG en CDA hebben ervoor gekozen om de SP buiten te sluiten. VDG en CDA hebben, door te kiezen voor de VVD, een unieke kans gemist op de vorming van een college met een breed draagvlak in onze gemeente. Het college heeft een enorme valse start gemaakt. Door de grootste partij
in de stad Oss, de SP, in een rituele dans tijdens de onderhandelingen buitenspel te zetten en door in zee te gaan met de grootste verliezer van de verkiezingen, de VVD, die nota bene bewezen heeft op de man te spelen in plaats van op de bal. Dit geeft weinig
vertrouwen.

De drie burgerleden die de SP-fractie versterken zijn: Adrie Geerts, Jan van Krey en Jacky Auwens.

Foto: SP afdeling Oss