SP-fietstocht succesvol!

4 november 2014

SP-fietstocht succesvol!

Oss- Genietend van de zon namen op zondag 2 november 30 mensen deel aan een fietstocht door Oss. Deze fietstocht was georganiseerd als onderdeel van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 november.

Tijdens de fietstocht werd stil gestaan op een tiental plaatsen. Jan Marijnissen en Paul Peters vertelden over acties uit het verleden bij Bergoss, Diosynth en Boschpoort. Door acties  te voeren voor goede arbeidsomstandigheden en een goede beloning voor de werknemers en door acties te voeren tegen milieuvervuiling, groeide de SP van een splintergroepering naar de grootste politieke partij van Oss.
Jan Zoll, Lilian Marijnissen, Jeanny Smeets, Marie-therese Janssen, Jan vd Doelen en Jo van Dijk vertelden over acties uit het recente verleden en wat de speerpunten van de SP zijn voor de komende 4 jaar.
Jan van Drie, lijstduwer van onze kandidatenlijst, was de hekkensluiter van de fietstocht. Hij roemde de kracht van de solidariteit voor de samenleving.