SP Oss organiseert eigen cliënten panel van de thuiszorg

15 oktober 2014

SP Oss organiseert eigen cliënten panel van de thuiszorg

Donderdag 16 oktober organiseert de SP een hoorzitting met cliënten van de thuiszorg, voorafgaand aan de commissievergadering Sociaal Bestuurlijk. De gemeente Oss heeft een cliënten panel ingericht om de pilot huishoudelijke verzorging te evalueren. De SP heeft echter een eigen panel van cliënten en medewerkers van de thuiszorg die donderdag hún verhaal zullen vertellen. Wethouders Peters is uitgenodigd om aanwezig te zijn. Tevens zal de SP donderdag een tweede editie van het rapport “Keukentafelgesprekken? Keukentafelmededelingen!” presenteren: een zwartboek van voorbeelden waarin duidelijk wordt wat er op dit moment misgaat in de thuiszorg in Oss.

In mei van dit jaar presenteerde de SP in Oss een eerste versie van het rapport. De wethouder beloofde toen beterschap. Vijf maanden later moet de SP constateren dat het nog steeds helemaal niet goed gaat met de thuiszorg in Oss. Nog steeds krijgt de SP vele klachten binnen van ouderen en thuiszorgmedewerkers.

Donderdag zullen cliënten en medewerkers van de thuiszorg in een setting van een hoorzitting hun ervaringen vertellen. De hoorzitting zal plaatsvinden in het gemeentehuis van Oss van 18.45 uur tot 19.15 uur