Europese verkiezingen: SP de grootste in Oss

26 mei 2014

Europese verkiezingen: SP de grootste in Oss

De SP is de grootste partij van de gemeente Oss. Dat is de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement van afgelopen donderdag. De SP haalde 17,5 procent van de stemmen in de gemeente Oss, tegenover 16 procent vijf jaar geleden. Daarmee blijft de SP het CDA (17%) en de PVV (15%) voor. In totaal hebben 4136 Ossenaren hun steun gegeven aan de SP.

De afgelopen weken zijn SP'ers de straat op geweest om Ossenaren te bewegen te gaan stemmen. De verkiezingskranten zijn huis aan huis verspreid, de verkiezingskraam stond in de stad en in het centrum kon men meedoen aan een heus europees kegelspel.

SP-fractievoorzitter Jan Zoll is blij met deze uitslag: "Het signaal aan Brussel is duidelijk. Net als veel andere Europeanen hebben ook veel Ossenaren nee gezegd tegen deze EU. De goede uitslag legt ook een mooie basis voor de SP-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Oss in november dit jaar. We gaan keihard werken om ook dan als winnaar uit de bus te komen en om weer een sociale wind door Oss te laten waaien."

Landelijk haalde de SP 9,6% van de stemmen. Het ziet er naar uit dat de SP daarmee de komende vijf jaar twee zetels in het Europees Parlement behoudt. SP stemmers bedankt!