Wouke van Scherrenburg en Armand in Zout

5 december 2013

Wouke van Scherrenburg en Armand in Zout

zout
Hoofdgast in politiek caf&#233 Zout is aanstaande zondag journalist Wouke van Scherrenburg. Jarenlang was ze de gevreesde politiek interviewster van het Haagsche Binnenhof, brutaal, innemend en integer. Politiek heeft haar hart nooit verlaten. Op twitter heeft ze 60.000 volgers en in Doetinchem draait ze haar eigen politiek caf&#233 Piment, een zuivere kopie van Zout.
De onvermoeibare protestzanger Armand komt weer op bezoek in Zout. Hij geeft zijn visie op de gewenste legalisering van de teelt van cannabis, mijmert over zijn droombeeld voor de toekomst. En als het even meezit horen we nog de klanken van: "Ben ik te min".

Hans Huijbers, de voorman van de Zuidelijke Land en Tuinbouw Organisatie (ZLTO) en wethouder Hendrik Hoeksema discussi&#235ren over de toekomst van de intensieve veehouderij in Noord-Brabant. Huijbers pleit voor minder regels en meer vertrouwen in het eigen initiatief en verantwoordelijkheid van de boeren.

In de Zoutquiz binden twee ambtenaren van de gemeente Oss die druk zijn met de gladheidsbestrijding de strijd met elkaar aan. Eens kijken wie de grootste uitglijder maakt. Sjaak van der Loop en Robert van der Wolk. Ook de vaste columnisten Jan Ulijn en Theo van Duren zijn weer van de partij.

Voor de muziek tekent de swingende Osse band Vanavond Niet Schat. Het Zoutlied wordt gezongen door Willeke Berendsen onder begeleiding van muziekdocent Leon Hoeks.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van cultuurpodium de Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur.

De Zoutmakers