Tribute to Mandela geslaagd

21 december 2013

Tribute to Mandela geslaagd

MandelaOss- Afgelopen vrijdag heeft in 't Oude Theater in Oss een Tribute to Mandela plaatsgevonden.
Bijna 200 mensen bezochten dit muzikale eerbetoon aan de onlangs overleden Nelson Mandela. Vier Osse bands, technischie en andere medwerkers werkten belangeloos mee. Oss heeft een lange historie als het gaat om de steun aan de strijd tegen de apartheid.

Die gaat terug tot de jaren 80 van de vorige eeuw. Nelson Mandela zat toen nog gevangen en in Oss werden door muzikanten samen met de Osse SP festivals georganiseerd om geld in te zamelen voor het ANC.
Afgelopen vrijdag waren er naast de optredens van de vier bands een documentaire te zien over het leven van Mandela en Jan Marijnissen sprak over de rol van Mandela in de geschiedenis en zijn ontmoeting met Mandela.

Inmiddels is er € 5000 overgemaakt naar het Kinderfonds van Nelson Mandela. Het bedrag bestaat uit de opbrengst van de Tribute, verhoogd met een bijdrage van de landelijke SP. Het Kinderfonds heeft laten weten dat zij uitermate blij zijn met de gift en zij hebben een bericht over de Tribute in Oss en de gift op hun site geplaatst www.kinderfondsmamas.nl. Mensen die de Tribute vrijdag gemist hebben kunnen ook op die site terecht als zij alsnog een gift willen overmaken.

Met vriendelijke groet,

namens de organisatoren van de Tribute to Mandela,