Twee Osse helden zoek...

24 november 2013

Twee Osse helden zoek...

Kinderlintjes 2013Kinderlintjes 2013. Foto: Hans van der Poel

Op woensdag 20 november was er een groot festijn in de raadzaal van het gemeentehuis van Oss. Voor de zevende keer werden de SP-Kinderlintjes uitgereikt. Twee groepen en 8 individuele kinderen werden gehuldigd.
Een grote verrassing was dat Vajèn kwam zingen. Veel kinderen wilden met haar op de foto. Mysterieus was het slot. Een mevrouw vertelde een bloedstollend verhaal over een losgebroken hond. Het gebeurde eind oktober vlakbij het oude ziekenhuis. Twee jonge jongens hebben haar geholpen. Maar hun namen zijn onbekend...

De jury wilde de jongens toch een lintje geven. Hun lintjes en de oorkonde liggen klaar. Wie weet wordt het via de pers toch nog bekend wie deze helden zijn. Kent u deze jongemannen, geef het aan ons door. Wij zullen ervoor zorgen dat ze alsnog hun lintje krijgen.
Twee groepen kinderen werden gehuldigd: Het E-team van de Kinderboerderij en de Beestenbende uit Oijen. Het E-team komt trouw wekelijks naar de Kinderboerderij om de hokken schoon te maken, de dieren eten te geven en de kinderen te begeleiden op de boerderij. De Beestenbende houdt Oijen netjes. Zij vegen zelfs het schoolplein regelmatig schoon.
Michel van Haren had zijn haar laten groeien en laten knippen voor Stichting Haarwens. Raven Sannen had bij het kunstwerk aan de Raadhuislaan via de gemeente een trapje in het waterbassin laten maken. Zo kunnen er geen egeltjes meer verdrinken. Bo Huysdens heeft al vier vogels, een hond en twee poezen gered. Femke Hoeksema is een trouwe vrijwilligster bij de Dahliavereniging. De broertjes Roel en Derk van Oort liepen bijna 1000 euro bij elkaar in de run voor Kika. Nina Franken zamelde 2000 euro in voor het expertisecentrum voor het Prader-Willi-syndroom. Zij is de steun en toeverlaat voor haar broer die deze ziekte heeft.
Aan het eind van de avond werd Vajèn ook nog gehuldigd. Zij organiseerde dit jaar een benefietconcert voor haar vriend Tom, die lijdt aan Cystic Fibrosis.
Al met al was het een hartverwarmende avond vol positieve verhalen en met veel enthousiaste mensen!