Artikel 41 vragen van de SP over OV

Artikel 41 vragen van de SP over OV

AA
Geacht college,

Enkele weken geleden werden we verrast met de aankondiging in het Brabants Dagblad, dat Oss ook de stadsbus naar en van de Ruwaard zou kwijtraken. Gevolg, we zagen een reactie van een boze wethouder, maar verder dan dat kwam het niet. Inmiddels zijn we dus enkele weken verder en is er nog steeds geen duidelijkheid wat de te volgen weg zal zijn. Aangezien dit in de commissie al meerdere malen tot verhitte discussies leidde, hadden we nu toch echt daadwerkelijke stappen willen zien van dit college c.q. de verantwoordelijk wethouder.

Daarom stellen we de volgende vragen:

Bent u het met ons eens dat de tijd van boze brieven schrijven afgelopen moet zijn en dat we zo snel mogelijk over moeten gaan tot andere middelen om deze stadsdienst te behouden voor Oss of heeft u er zich al bij neergelegd dat we deze stadsdienst ook kwijt zijn? Voor de duidelijkheid, deze dienst staat nu op de reservelijst en volgens de gedeputeerde is er nog niets zeker!

Bent u het met ons eens dat er niet alleen gekeken moet worden om deze stadsdienst te behouden, maar dat er ook naar alternatieven moet worden gekeken en deze grondig moeten worden onderzocht. Als voorbeeld een dienst die wordt onderhouden door vrijwilligers zoals de buurtbus?

Bent u bereid om als college c.q. wethouder samen met ons en andere belanghebbenden initiatieven te ontwikkelen die zorgen dat de stadsdienst voor de Ruwaard behouden blijft en de resultaten daarvan aan te bieden aan het provinciebestuur, dit om meer gewicht in de schaal te leggen en ze te laten zien dat Oss echt boos is?

Namens de fractie van de SP,
Albert Arends