Geen verdere afbraak openbaar vervoer Oss!

18 januari 2013

Geen verdere afbraak openbaar vervoer Oss!

Albert ArendsWethouder de Bruin heeft namens het college een "pittige brief" gestuurd naar de provincie over de plannen die mogelijk kunnen leiden tot het verdwijnen van het openbaar vervoer in Oss (klik hier voor de plannen). Niet pittig genoeg, vond SP raadslid Albert Arends. Hij riep het college op om zich fermer op te stellen. In de commissievergadering van vanavond werd deze oproep raadsbreed gesteund.

"Enkele maanden geleden is er ook al een discussie geweest waarin we werden gevraagd om onze mening over het openbaar vervoer. De adviezen die de commissie toen gaf, werden door de wethouder aan de kant gezet en ze heeft een advies gegeven aan de provincie die leidde tot het opheffen van 2 buslijnen in Oss. Het had de wethouder gesierd, gezien de vorige discussie, dat ze de raad opnieuw de mogelijkheid had gegeven om hierin mee te denken" aldus Arends.

Na zijn dringende oproep vorige week werd al enige ruimte gegeven voor verlenging van de inspraaktermijn. Na vanavond komt er dus een aanvullende reactie vanuit Oss. De visie die de SP daarin heeft weergegeven kunt u hier lezen(een pdf wordt gedownload)