UITREIKING SP-KINDERLINTJES WEER EEN FEEST

24 november 2012

UITREIKING SP-KINDERLINTJES WEER EEN FEEST

Uitreiking kinderlintjes 2012Op 20 november, de dag van de Rechten van het Kind, werden in de raadzaal van het Osse Gemeentehuis maar liefst tien kinderlintjes uitgereikt. De lintjes werden opgespeld door burgemeester Buijs. De raadzaal zat bomvol met uitgelaten kinderen, hun trotse ouders, opa’s en oma’s en juffen.

De volgende kinderen kregen het SP-Kinderlintje uitgereikt: Mirthe Bogaards, Fenne van Donzel, Enrico Tan, Yasin Abdulah, Jasmijn Aarts, Jessy Jansen, Julia Schenk, Swaen Sanne, Evy van Keulen en Emirhan Demirci. Ook het project “Old Friends” van de St Nicolaasschool en de blazersklas van basisschool de Linde uit Macharen kregen een lintje toegekend.
Een enthousiaste jury had gekozen voor deze genomineerden. De jury bestond uit Eveline v.d. Pol: hoofdredacteur van het Weekblad Regio, Bas van der Voort: voorzitter van afdeling Rood ,Steffan Vos: nieuwe voorzitter van de Jongeren raad Oss, Bart van Muyen: speler bij FC Oss, Bas Verwijlen: schermer en Olympisch deelnemer.

Hartverwarmend was het toen Emirhan uitlegde hoe hij omging met zijn dove vriendje Yasin. Iedereen kreeg kippevel toen Evy van Keulen nog eens vertelde hoe zij een vriend uit het ijs had gehaald door hem zelf achterna te gaan en uit het wak te trekken.

Aan het eind van de avond werd Lilian Marijnissen nog even naar voren gehaald. Zij heeft dit evenement bedacht in samenwerking met het dagblad de Regio. Vijf keer heeft ze de organisatie op haar schouders genomen. Drukke werkzaamheden verhinderen haar dit werk te blijven doen. Voor deze ronde hadden de Osse SP-leden Marie therese Janssen en Ans Broersen de organisatie in handen.
De blazersklas uit Macharen zorgde voor een muzikale afsluiting. Iedereen was het erover eens. Het was een fantastische zesde editie van de uitreiking van de SP-Kinderlintjes!