SP-Kinderlintjes 2012

24 september 2012

SP-Kinderlintjes 2012

kinderlintjes

Wie zijn de nieuwe helden van Oss?

Dit jaar worden er in Oss al weer voor de zesde keer kinderlintjes uitgereikt. Vorig jaar was het een groot succes en vele kinderen ontvingen uit handen van burgemeester Buijs een lintje.

Kinderlintjes zijn bedacht om kinderen die iets goeds doen voor de Osse samenleving een keer in het zonnetje te zetten! Op dinsdag 20 november, de Internationale Dag voor de Rechten van het Kind, zullen er in Oss wederom kinderlintjes uitgereikt worden!

Het is belangrijk dat de maatschappelijke betrokkenheid van kinderen gestimuleerd wordt. Daarom verdienen kinderen, die iets bijzonders voor de samenleving hebben gedaan, het extra aandacht te krijgen. Zo kunnen ook andere kinderen aangemoedigd worden een medemens een helpende hand te bieden.

Kent u een kind dat iets bijzonders heeft gedaan voor de Osse samenleving? Doet hij/zij bijvoorbeeld boodschappen voor ouderen in de buurt, voert hij/zij actie voor een goed doel, doet hij/zij goed vrijwilligerswerk, iets bijzonders voor de (groot)ouders, vriendjes of familie, of kent u zelfs een kind dat een ware heldendaad heeft verricht? Nomineer hem of haar dan snel voor een kinderlintje.

Nomineren kan door een mailtje te sturen naar: kinderlintjes@sp.nl

of vul hier het formulier in.

Aanmelden kan tot dinsdag 6 november.
Alvast bedankt!

Voor vragen en opmerkingen kunt u terecht bij:

Marie Therese Janssen

Ans Broersen