Ketting van solidariteit

26 augustus 2011

Ketting van solidariteit

In Oss en omgeving zijn inmiddels al honderden "protesthandschoenen" verzameld tegen de plannen van het kabinet om te bezuinigen op de sociale werkvoorziening. Het kabinet wil 60.000 banen schrappen in de sociale werkvoorziening en deze groep mensen moeten ook nog eens loon inleveren of onder het minimumloon gaan werken.

In het hele land worden nu werkhandschoenen waarop mensen hun handtekening kunnen zetten. Op het aangehechte kaartje kunnen mensen nog een boodschap aan Rutte schrijven. De werknemers van IBN in onze regio hebben dat ook massaal gedaan.

Een paar reacties: "een land is net zo beschaafd als het omgaat met de zwaksten in de samenleving" en "Geef mensen met een beperking een eerlijke kans op werk en actieve deelname aan de maatschappij" en "Rutte, van onze zwakkeren blijf je af!".

De osse SP blijft de komende tijd nog doorgaan met deze actie. Einddoel is om alle handschoenen aan elkaar te maken waardoor een superketen voor solidariteit ontstaat.

Kijk hier voor de site Armoede werkt niet