Open brief naar lijsttrekker VDG

17 november 2010

Open brief naar lijsttrekker VDG

Jules IdingHieronder de brief die Jules Iding naar Frank den Brok ,lijstrekker van VDG gestuurd heeft naar aanleiding van zijn uitspraken over SP wethouder Chris Ermers in het Brabants Dagblad.

Lees hier de brief:

Open brief

Beste Frank,

Wat een laffe streek om wethouder Ermers aan te pakken op het sportdossier. Het was toch de VDG die bij de coalitieonderhandelingen geen verantwoordelijkheid wilde nemen voor de portefeuille sport, terwijl dat voor een evenwichtige portefeuilleverdeling heel logisch zou zijn geweest. Wethouder Ermers heeft toen jullie probleem opgelost door bij zijn zware portefeuille van werk en inkomen, jeugd en onderwijs, integratie en inburgering, de sport er ook nog bij te nemen. Op al zijn dossiers heeft wethouder Ermers zich met vakmanschap en veel energie ingezet. Ook op het sportdossier. Misschien is het goed je geheugen daarover op te frissen.

Er is geïnvesteerd in een nieuw wedstrijdbad, er is een krediet voor een nieuw sportpark Amstelhoef, en voor kunstgrasvelden voor MHC. In de accommodatie OSS20 gaat geïnvesteerd worden. Verder kunnen genoemd worden een nieuwe parkeerplaats bij SV Ruwaard, een extra trainingsaccommodatie voor Turnoss op de Rusheuvel. Er is en wordt ook geïnvesteerd in de dorpen (zeker ook door de inzet van mijn gewaardeerde collega Jan van Loon). Ik noem de kantine voor TOG , een nieuwe multifunctionele accommodatie voor SDDL en een nieuwe gymzaal in Megen. Daar mogen aan toegevoegd worden alle inspanningen voor de Talentencampus waardoor (mocht dat allemaal lukken) er op die lokatie toch ook fraaie nieuwe sportaccommodaties ter beschikking komen. Maar ja ... helaas nog niet in Beghem (waar ze nog niet aan de norm zitten en er dus ook nog enig soelaas is) en dat is kennelijk het enige dat telt.

Verder wil ik eraan toevoegen alle inspanningen voor een verdere samenwerking tussen sportverenigingen (zie het nu bestaande halfjaarlijks overleg van alle voetbalverenigingen, de samenwerking tussen verenigingen op de Rusheuvel), de stevige samenwerking tussen het voortgezet onderwijs en verschillende sportverenigingen en vooral ook alles wat gedaan is om het aantal combinatiefunctionarissen dat hiervoor ingezet kan worden te verdubbelen. Laten we het succes van de Horizonschoolsport niet vergeten. En eindelijk zijn de sores rond Motorcrossteam MCT Berghem verleden tijd, iets wat daarvoor niet te realiseren leek. Plus dat er nu eindelijk een start is gemaakt met een wat verder dragende visie op sport en bewegen en bijbehorende accommodaties als gemeentelijke opdracht.

Volgens mij een goed resultaat voor een sportwethouder die zich ook nog meer dan gemiddeld heeft ingezet op al die andere taken.

In campagnetijd mag het allemaal wat heftiger, maar ik wil je wel vragen om je te onthouden van vals spel. Een sportieve houding staat je beter.

Jules Iding.