Zout met veel osse politici

5 oktober 2010

Zout met veel osse politici

zoutZondag 10 oktober om 16.00 uur is er weer een aflevering van politiek cafe Zout. In de Kwestie komen vertrekkend CDA-fractievoorzitter Jan Ras en SP-fractievoorzitter Paul Peters in de ring.

Wat hebben 4 jaar oppositievoeren voor het CDA opgeleverd en heeft de SP haar positie als toonaangevende coalitiepartij waargemaakt?

In de Zoutquiz worden VDG-fractievoorzitter Frank den Brok en PvdA-fractievoorzitter Patrice van Geffen aan de tand gevoeld over hun kennis over Oss en de Osse politiek.

Hoofdgast is de journalist, schrijver en presentator Jan Kuitenbrouwer . Kuitenbrouwer is een ware taalvirtuoos. Hij is o.a. presentator van het programma Taalmeester en schreef talloze boeken, waarvan er een miljoen van verkocht zijn. Een van de titels gaat over het taalgebruik van het Binnenhof. Eerder presenteerde Kuitenbrouwer het politieke programma Tros-kamerbreed.

Ook Rita Verdonk komt naar Oss. De spraakmakende politica ging de strijd aan om het lijsttrekkerschap van de VVD. Ze kreeg meer stemmen dan de lijsttrekker Mark Rutte. Ze schopte het met haar zakelijke stijl tot minister. Bij de laatste verkiezingen verdween ze in het niets.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van cultuurpodium de Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur.