Fair Trade en de SP

25 oktober 2010

Fair Trade en de SP

Millenniumdoelen OssZondag 31 oktober, van 12.00-17.00 uur, is er een fairtrade proeverij in het Osse centrum. Deze wordt georganiseerd door de millenniumwerkgroep waar ook de SP deel van uitmaakt. Doel is om fairtrade producten meer bekendheid te geven aan de inwoners van Oss. Een eerlijker wereld begint met eerlijke handel!

Burgemeester Klitsie deelt, met ons, vanaf 13.30 uur (h)eerlijke koffie, thee, chocolade en hapjes uit.

Ralf Mackenbach, winnaar van het Junior Eurovision Songfestival 2009 treedt om 12.15 uur op. Ralf wordt op 31 oktober junior ambassadeur van Sebastian Indian Social Projects.

Tevens is het Centrum Ontwikkelingssamenwerking er met een “Wereldkleed” waarop informatie wordt gegeven over Fair Trade.

Fair trade
Leden van de millenniumwerkgroep Jorg Bongers van de natuurwinkel en Carla Steenman, raadslid voor de SP, tonen de bijzondere fairtrade/millenniumtasjes van de gemeente Oss.

Mensen die fairtrade producten kopen bij een van de kramen of plaatsnemen op het Wereldkleed van het COS ontvangen een tas. Wie wil zo’n tasje nou niet!

Al met al de moeite waard om even voor op stap te gaan!!

www.millenniumdoelenoss.nl