Commissarissen keuren massa-ontslag Oss af

2 augustus 2010

Commissarissen keuren massa-ontslag Oss af

De raad van commissarissen (RvC) van het voormalige Organon heeft het besluit om 2175 werknemers van het bedrijf in Oss te ontslaan officieel afgekeurd. De directie handelt volgens de RvC in strijd met het belang van de onderneming en de werknemers, en het algemeen belang van Nederland en de regio Oss.

Dat meldt het Brabants Dagblad zondag op haar site.

President-commissaris Paul Brons laat aan de regionale krant weten dat het aan de directie van het bedrijf, dat nu MSD heet, via een brief heeft laten weten dat de beslissing niet uitgevoerd kan worden. De ondernemingsraad van het bedrijf stapte vrijdag al naar de Ondernemerskamer, wat wordt ondersteund door de RvC.

Het Amerikaanse moederbedrijf Merck liet begin vorige maand weten dat 2175 van de 4500 banen worden geschrapt, omdat het bedrijf wereldwijd reorganiseert. De onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling van MSD gaan hierdoor naar de VS. De Kamer keerde onlangs terug van reces om over de kwestie te praten.(Dagblad Trouw)