Organon is van ons

5 juli 2010

Organon is van ons

Maandagmorgen 5 juli heeft de SP bij de ingangen van MSD een flyer uitgedeeld aan het personeel met deze tekst:

Als de berichten in het Brabants Dagblad kloppen, gaat MSD duizenden mensen ontslaan. Met ontzetting hebben de personeelsleden en de SP dit bericht vernomen. Organon is een begrip in Oss. Generaties zijn er opgeleid, hebben er gewerkt, er hun brood verdiend en innovatieve producten ontwikkeld.

“Voor ons is dit onacceptabel”, aldus Paul Peters, fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad. “We gaan alles wat we hebben mobiliseren om dit vreselijke en schandalige plan tegen te houden. We willen dat de minister, de gedeputeerde en de gemeente, in overleg met de vakbonden en het personeel, onmiddellijk samen in actie komen.”

Sinds de verkoop van Organon door Akzo is het bergafwaarts gegaan. Je kon merken dat de directie steeds minder geïnteresseerd was in het wel en wee van het bedrijf en het personeel. Eerder werden al 600 banen geschrapt.

Het enige wat telt is meer rendement, meer en meer winst. De mensen en de stad Oss komen niet eens op het tweede plan. Al maandenlang wordt van de medewerkers in Oss het uiterste verlangd, er wordt keihard gewerkt om aan de Amerikaanse ‘norm’ te voldoen. De Amerikaanse managers tonen hier geen enkel respect voor.

Nederland wil zich in de globaliserende wereld staande houden door middel van ‘onderzoek en ontwikkeling’. Wel, de plannen van MSD zijn daarmee niet te verenigen. MSD in Oss is een gezond bedrijf met toekomst. Dat willen wij graag zo houden.

De SP wacht met de medewerkers de verdere berichten af. Henk van Gerven en Paul Ulenbelt, Tweede Kamerleden van de SP, hebben minister Donner opgeroepen om te overleggen met de directie van MSD, zodat ontslagen zoveel mogelijk voorkomen kunnen worden. De kennis en ervaring, die jarenlang zorgvuldig in Oss zijn opgebouwd, mogen niet afgebroken worden!

De gemeenteraadsfractie en het bestuur van de SP in Oss.

Wilt u contact met ons opnemen? Graag! Mail dan naar oss@sp.nl

deze flyer