Pauluskerk wordt buurthuis?

5 oktober 2009

Pauluskerk wordt buurthuis?

Mari-Anne Marijnissen
Als het aan SP raadslid Mari-Anne Marijnissen ligt zou er snel een onderzoek moeten komen of de Pauluskerk in de Krinkelhoek geschikt is (te maken) als buurthuis/wijkaccommodatie.

Pauluskerk wordt buurthuis

Al geruime tijd pleit de SP voor meer buurthuizen. De oudersoos in de Krinkelhoek is nodig aan vervanging toe. Ook de wijk Mettegeupel heeft geen eigen buurthuis.

Er loopt momenteel een gemeentelijk onderzoek naar de accommodaties in Oss. Marijnissen heeft het college gevraagd om te bezien of de Pauluskerk kan gaan dienen als wijkaccommodatie. Het is een centrale plek in de wijk, er is voldoende parkeergelegenheid, het ligt dicht bij een school, het staat vrij i.v.m met eventuele geluidsoverlast en het is een ruim gebouw. Natuurlijk zullen de nodige verbouwingen moeten plaatsvinden.

Het is natuurlijk verdrietig voor kerkbestuur en parochianen dat hun kerk moet sluiten. Als voorstel gaf Mari-Anne Marijnissen daarom mee om een kleine ruimte te behouden, waarin de parochianen van de Paulusparochie een kaarsje op kunnen steken.