Consultatiebureau’s

26 mei 2008

Consultatiebureau’s

De SP raadsfractie heeft menigmaal aangegeven dat er voldoende consultatiebureau’s moeten zijn. En zo dicht mogelijk bij de moeders in de buurt.

Thuiszorg

Dat het consultatiebureau in Herpen en Berghem zou sluiten was geen optie voor de SP.

De wethouder heeft zich de kritiek van de SP aangetrokken evenals de Stichting Thuiszorg.

Vanaf 1 juni 2008 verhuist het consultatiebureau voor peuters en zuigelingen van de locatie Noorderlicht (Rusheuvelstraat in Oss), naar het Anton Jurgenshuis (Schadewijkstraat 8 in Oss).

Stichting Thuiszorg Brabant Noord-Oost (STBNO) heeft in nauw overleg met de gemeente Oss hiertoe besloten. De huidige locatie voldoet onvoldoende aan de eisen voor een verantwoord en kwalitatief goed consultatiebureau. Het Anton Jurgenshuis biedt de bezoekers en de medewerkers van het consultatiebureau een goede omgeving, met voldoende ruimte en privacy.

Consultatiebureau in Berghem op korte termijn heropend

Op korte termijn komen STBNO en de gemeente Oss met een voorstel tot een betere spreiding van de consultatiebureaus over onze gemeente. In dit voorstel blijven in ieder geval consultatiebureaus in Ussen, het Centrum, Ravenstein en Herpen open. Daarnaast zal binnenkort het consultatiebureau in Berghem heropend worden en wordt er gekeken worden naar een nieuwe locatie voor een consultatiebureau aan de zuidkant van het spoor.