Zilveren Tomaat voor Jan van der Doelen

8 oktober 2007

Zilveren Tomaat voor Jan van der Doelen

Afgelopen donderdagavond is SP-raadslid Jan van der Doelen onderscheiden met de Ziveren Tomaat. Dit gebeurde naar aanleiding van het feit dat Van der Doelen dit jaar 25 jaar onafgebroken in de Osse gemeenteraad zit voor deSP

In de raad van donderdag werd Jan van der Doelen door burgemeester Klitsie en de SP-fractievoorzitter Paul Peters in het zonnetje en de bloemen gezet.

25 Jaar raadslidmaatschap is ook vrij uitzonderlijk en daarom werd er ook bij stil gestaan. Jan van der Doelen werd geprezen voor zijn bevlogenheid en vasthoudendheid. Hij bracht de straat in de raad volgens Peters en hij doet zijn raadswerk met zijn hart, volgens Klitsie. Jan heeft zich sinds 1982 vooral beziggehouden met sport, jongeren en cultuur.

Jan stond in 1970 ook aan de wieg van de SP in Oss samen met o.a. Jan Marijnissen en Toon Voets die donderdag alle twee op de publieke tribune zaten. Door de afdeling Oss kreeg Jan de Zilveren Tomaat opgespeld, de hoogste onderscheiding die een SP afdeling uit kan reiken. Jan is de eerste in Oss en een van de weinige SP-ers in het hele land die de Zilveren Tomaat hebben.

foto's: Hans van der Poel