SP Kinderlintjes uitgereikt op 20 november

18 oktober 2007

SP Kinderlintjes uitgereikt op 20 november

Jury kinderlintjes
De jury voor de kinderlintjes. Uiterst links staat Lilian Marijnissen als initiatiefneemster. Niet op de foto staat Chris Ermers.

Traditiegetrouw worden elk jaar rond Koninginnedag de lintjes uitgereikt. De SP pleit er echter voor dat niet alleen de volwassenen, maar ook onze jonge helden in het zonnetje gezet kunnen worden. Omdat het initiatiefvoorstel van de SP om in Oss kinderlintjes uit te reiken helaas net niet op een meerderheid in de gemeenteraad kon rekenen, heeft de SP Afdeling Oss besloten deze onderscheiding vanaf dit jaar zelf uit te reiken. ‘We vinden het erg belangrijk dat maatschappelijke betrokkenheid van kinderen gestimuleerd en beloond wordt’, aldus SP-gemeenteraadslid Lilian Marijnissen.

Uitreiking

De SP Kinderlintjes zullen op dinsdag 20 november, de Internationale Dag voor de Rechten van het Kind, uitgereikt worden.

De jury

Burgemeester Klitsie zal de kinderen hun onderscheiding uitreiken. De Osse SP heeft inmiddels een jury bereid gevonden om een selectie te maken van de nominaties voor de kinderlintjes. Deze jury bestaat uit Bart Reijnders (KAKO), Neset Irsik (Turkse Ouderraad), Eveline van de Pol (Regio Oss), Nick Burgers (Jongerenraad Oss) en Chris Ermers (wethouder jeugd).

Nominatie

Kinderen die zich bijzonder inspannen voor de Osse samenleving komen in aanmerking voor een lintje en kunnen hier tot 13 november genomineerd worden.

Het inschrijfformulier zal ook te vinden zijn op de weblog van Lilian Marijnissen, Kliknieuws en in de krant Regio Oss.